Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
voip tell

novinvoip is best company in iran that work about voip tell and be connect several type of office

آموزش نصب کاغذ دیواری

یکی از پیشنهادهای فوق‌العاده برای تغییر دکوراسیون خانه و دیوارها استفاده از کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری امروزه طرفداران زیادی دارد. ترجیح بسیاری از افراد به جای رنگ کردن دیوارهای خانه، آموزش نصب کاغذ دیواری است. زیرا این روش بوی تند رنگ را که برای بسیاری از افراد خوشایند نیست ندارد و خیلی سریع و ساده نصب می‌شود. اگر می‌خواهید خودتان متخصص نصب کاغذ دیواری شوید و با اصول طلایی نصب آن آشنا شوید حتما این نوشته را بخوانید.

در این نوشته ازسایت خدماتی پین‌ورک روش نصب کاغذ دیواری به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید

 زیر ساخت لازم برای نصب کاغذ دیواری

برای نصب کاغذ دیواری، پس از تهیه ابزارهای مورد نیاز باید بازبینی و زیرسازی دیوارها را انجام دهید. ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر دیوار نم داشت حتما قبل از نصب کاغذ دیواری آن را خشک کنید و منبع رطوبت و نم دار شدن دیوار را از بین ببرید. زیرا که رطوبت، کاغذ دیواری و زحمات شما را خراب می‌کند

 

برق را قطع کنید. کلید و پریزها را باز کنید. قسمت‌های نم‌دار دیوار را با کاردک فلزی از بین ببرید و دلیل نم‌دار شدن دیوار را رفع کنید. پس از آن دیوار را بتونه کاری کنید. سطح دیوارها پس از بتونه کاری باید با سمباده و دیگر ابزارها صاف و صیقلی کنید تا یکدست شود. زمان دهید تا گچ ها خشک شوند سپس روی دیوار، قسمت‌هایی که جدیدا گچ کاری شده‌اند، روغن الیف بزنید

روغن الیف را پیش از رنگ کردن به منظور زیرسازی استفاده می‌کنند و در رنگ فروشی‌ها موجود است. پس از اطمینان از این‌که رطوبت و شکاف برطرف شد، دیوار را روغن آستر بزنید و موقع نصب کاغذ دیواری، با یک قلموی بزرگ، محلول رقیق چسب را با کمی سریش روی دیوار بزنید تا گرد و غبار از روی دیوار از بین برود و کاغذ دیواری‌ها محکم به دیوار بچسبند . برای انجام خدمات می توانید از سرویس کاغذ دیواری سایت پین ورک استفاده کنید .

نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار نم دار

اگر دیوارتان نم داشت باید آن را خشک کنید ومنبع نم آن را از بین ببرید زیرا ماندن رطوبت در دیوار باعث خراب شدن کاغذ دیواری شما میشود.پس از بین بردن منبع رطوبت مجددا دیوار را بتونه کاری و یکدست کنید.پس از خشک شدن باید قسمت کچکاری شده را روغن الیف بزنید اگر کل دیوار گچی است کل دیوار را روغن الیف بزنید.

سپس دیوار را بازبینی کنید که کاملا یکدست شده باشد و شکاف یا ترک کوچکی هم باقی نماند.پس از حصول اطمینان از یکدست بودن دیوار بهتر است کل دیوار را روغن آستر بزنید تا لکه های ریز حاصل از بتونه از بین برود.موقع نصب کاغذ دیواری محلول رقیق چسب را با کمی سریش با قلموی بزرگ بر دیوار بمالید تا گرد و غبار را از روی دیوار پاک شود تا کاغذ دیواری بخوبی بر دیوار متصل شود. مطمین شوید قبل از شروع نصب کاغذ دیواری برق را قطع کرده اید

زيركار را درست كنيد



اگر مي‌خواهيد زيركار مناسبي داشته باشيد تا كاغذديواري اصطلاحا خوش روي ديوار بنشيند و هنگام نصب هم دردسر زيادي نداشته باشيد بهتر است زيركار ديوار را از قبل آماده كنيد. براي اين كار كافي است چسب چوبي كه خريده‌ايد را با كمي آب رقيق كنيد تا حالت رنگ پيدا كند و سپس آن را به وسيله قلمو يا غلتك روي ديوار بزنيد.

اين كار باعث مي‌شود تا غبار و كثيفي ديوار از بين برود و چسب مخصوص كاغذديواري هم راحت‌تر روي كار مي‌نشيند و هنرتان را عمري مي‌كند.

 

البته اگر اين كار را هم انجام ندهيد باز هم مي‌توانيد روي چسبيدن كاغذديواري روي ديوار موردنظرتان حساب كنيد. يادتان باشد، اگر ديوار زيركار شما گچ خالي است و قبلا نقاشي نشده، بايد پيش از اين كار، يكي‌دو دست روغن‌اليف همانند رنگ زدن به ديوار‌ها بزنيد تا سطح آن لغزنده شود و كاغذديواري روي آن خوب بنشيند. پس از آنكه روغن اليف را روي ديوار زديد مي‌توانيد چسب چوب را بزنيد و ديوار را براي نصب نهايي آماده كنيد.

اگر ديوار سنگي داريد، بايد ابتدا سطح آن را به‌صورت كامل بتونه فوري بكشيد. براي تهيه بتونه فوري هم مي‌توانيد از تركيب مل و چسب كاغذديواري استفاده كنيد. همچنين اگر سطح ديوارتان قبلا روغن پلاستيك بوده، احتمال پوسته شدن آن وجود دارد. اگر كاغذديواري را روي اين سطح روغن پلاستيك بچسبانيد و ببينيد كه خودش را نمي‌گيرد، مجبوريد سطح آن را بتراشيد و سپس چسب چوب بزنيد.
 


برش‌ها را دقيق بزنيد



حالا كه ديوار آماده شده مي‌توانيد برش كاغذديواري‌ها را شروع كنيد. براي اين كار ابتدا ارتفاع ديوار را دقيق اندازه بگيريد. معمولا بيشتر خانه‌هاي استاندارد ارتفاع ۲۷۰‌سانتي‌متري دارند. حالا از لب قرنيز كاغذ ديواري قواره اول را ۱۰‌سانتي‌متر بيشتر يعني ۲۸۰‌سانتي‌متر اندازه مي‌گيريد و با تيغ موكت‌بري برش مي‌زنيد. درنظر گرفتن ۱۰ سانت اضافه براي همسان كردن بالا و پايين ديوار و گل كاغذ الزامي است.

حالا شما نمونه اول را داريد و بايد سراغ نمونه كناري آن برويد. براي برش نمونه دوم، ابتدا گل‌هاي هر دو كاغذديواري را با هم تنظيم كنيد تا پس از نصب شكل زيبايي به‌خود بگيرد. يادتان باشد در برش قواره دوم ممكن است ۴۰‌تا‌۶۰‌سانتي‌متر از كاغذتان براي جور شدن گل‌ها با هم پرت برود كه كاملا طبيعي است.

حالا قواره دوم را پس از جور كردن گل‌هاي هر دو با هم به اندازه طول قواره اول برش مي‌زنيد و همين كار را در قواره سوم و بعدي‌ها ادامه مي‌دهيد. در هر كدام از قواره‌ها، جور بودن گل‌ها بسيار مهم است. اما اگر در 2، 3 قواره اول گل‌هاي كاغذ با هم جور شد خيالتان براي ادامه كار راحت‌تر خواهد شد. بعد از برش دادن هر 3 قواره نوبت نصب آنها روي ديوار مي‌رسد.برای مطالعه و فهم دقیق تر نحوه کاغذ دیواری کرن خانه می توانید به مقاله موزش کاغذ دیواری پین ورک مراجعه فرمایید .

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post